Nový způsob řešení
Projekt telefonních center
tísňového volání (dále jen TCTV) a technologie propojitelnosti operačních
středisek je řešen zcela novým a moderním způsobem, který je založen na moderní
technologii „CALL CENTER“, která se vzájemně zálohují a důsledně archivují
všechny hlasové i datové komunikace. Technologie umožňuje identifikovat nejen
telefonní číslo a adresu pevné telefonní stanice a jejího majitele, ale i
polohu mobilního telefonu. Všechny tyto ukazatele jsou zobrazovány na
digitálních mapách a konfrontovány s ohlášenou mimořádnou událostí.
Technologie TCTV umožní odbavit tísňový hovor a současně předat informace o
mimořádné události všem základním složkám IZS. Při specifických zdravotnických
voláních na linku 112 vznikne několikavteřinová prodleva, nutná pro zjištění
údajů pro přepojení na operační středisko ZZS (tato prodleva vzniká ale i u
národních čísel tísňového volání, pokud je voláno z mobilních telefonů a
krajské operační a informační středisko informace nebo přímo hovor předává na
okresní operační a informační středisko). U specifických tísňových volání máme
zájem na tom, aby volající použil příslušné národní číslo tísňového volání.
Tísňové volání by tak končilo přímo na operačním středisku příslušné základní
složky IZS.